Voor wie
In alle vrijheid, veiligheid en comfort zo lang mogelijk thuis in de vertrouwde omgeving blijven wonen,
ook bij een toenemende zorgbehoefte, dat willen we allemaal.
Dat kan in een erkende assistentiewoning, dankzij de aangepaste zorg op maat van elke bewoner.
Daarvoor staat de ervaren en betrouwbare beheersinstantie woonzorgcentrum Mariahuis garant.
Een gevestigde lokale waarde met jarenlange expertise.
Voordelen van erkende assistentiewoningen:
De woonassistent:
Is het aanspreekpunt en de vertouwenspersoon van de bewoners, steeds telefonisch bereikbaar
en regelmatig aanwezig in het gebouw, een hulp bij administratieve en technische vragen, regelt thuisverpleging,
poets- en strijkhulp, pedicure, etc.
Zorgtraject op maat:
De woonassistent spreekt regelmatig met elke bewoner en bekijkt wanneer er aangepaste zorg nodig is.
Crisiszorg met 24uur/24uur:
Permanentie via noodalarmsysteem..
Overbruggingszorg:
Na crisissituatie, regeling van kortverblijf of tijdelijke extra zorg aan huis.
Gebruikersraad:
Met de beheersinstantie en de bewoners die regelmatig samenkomt.
Dagprijs
De dagprijs voor een assistentiewoning bewoond door 1 persoon bedraagt €55,45.
De dagprijs voor een assistentiewoning bewoond door 2 personen bedraagt
voor de eerste persoon €55,45 en voor de tweede persoon €35,45.
Informatie
Heeft u interesse?
Wenst u bijkomende informatie of wil u graag een bezoek brengen, neem gerust contact op.
Stevens Katty
Sociale dienst
Socialedienst@sitemariahuis.be
Kloosterstraat 6, 9890 Gavere
09 389 20 12
Via dit formulier kan je ons alvast contacteren.
Voor wie
Waar de assistentiewoning normaal enkel toegankelijk is voor valide ouderen die nog volledig zelfstandig
kunnen wonen, biedt deze formule een veel uitgebreidere zorgverlening.
Binnen de groep van assistentiewoningen met hotelfunctie kunt u genieten van een maximale ondersteuning
maar heeft u ook de vrijheid binnen de werking van onze assistentiewoningen.
Het is een tussenstap tussen zelfstandig wonen en een opname in een woonzorgcentrum.
Uw woonst
De woning omvat volgend comfort:
Naast de standaard inrichting van een assistentiewoning is uw woning bijkomend uitgerust met:
– Een ziekenhuisbed
– Een nachttafel
– Relaxzetel
– Salontafel
– TV
– Tafel met 2 stoelen
– Ingebouwde kast in de slaapkamer
– Bedlinnen
– Onderhoud van de kamer
– Gebruik van de gemeenschappelijke ruimte[/ezcol_3quarter_end]
Dienstverlening
De woning:
Volledig bemeubeld en voorzien van de noodzakelijke aangepaste hulpmiddelen.
Permanentie:
Dagelijks is er een medewerker aanwezig.
Personenalarm:
Naast het aanwezige oproepsysteem in de woning kan u bijkomend nog een mobiel oproepsysteem gebruiken.
Woon- en leefaanbod:
Om ervoor te zorgen dat u zich niet eenzaam hoeft te voelen wordt er gestreefd naar zoveel mogelijk ontmoeting,
dagelijks worden er activiteiten georganiseerd in de leefruimte.
Daarnaast bent u steeds welkom op de activiteiten georganiseerd in het lokaal dienstencentrum, brasserie De Steiger,
het woonzorgcentrum, … Verder is er ook een leeshoekje en wellnessruimte.
ACTIVITEITENAANBOD
Zorg op maat:
Wordt aangeboden, die het beste aansluit bij uw noden.
Bij algemene achteruitgang krijgt u voorrang tot opname in ons woonzorgcentrum.
Maaltijdservice:
In de leefruimte of in uw eigen woning kan u de maaltijden gebruiken.
Interieurzorg:
Schoonmaak woning.
Referentiepersonen:
We hebben diverse experts ter beschikking die u en uw familie specifieke begeleiding kunnen bieden.
– Referent diabetes – Referent wondzorg – Referent dementie – Referent palliatieve zorg – Referent pastorale zorg.
Spiritualiteit en zingeving:
We zijn een christelijk geïnspireerde voorziening, maar staan open voor andere religies.
Er is een aanbod aan liturgische zoals bv. eucharistievieringen, bezinning, …
U kan ook vertoeven in de spirituele ruimte.
Dagprijs
De dagprijs voor een assistentiewoning met hotelfunctie bewoond door 1 persoon bedraagt €79,68.
De dagprijs voor een assistentiewoning met hotelfunctie bewoond door 2 personen bedraagt per persoon €74,68.
Informatie
Heeft u interesse in een assistentiewoning met hotelfunctie?
Wenst u bijkomende informatie of wil u graag een bezoek brengen, neem gerust contact op.
Stevens Katty
Sociale dienst
Socialedienst@sitemariahuis.be
Kloosterstraat 6, 9890 Gavere
09 389 20 12
Via dit formulier kan je ons alvast contacteren.
Vyncke Lieselot – tijdelijk vervangen door Chaschiyeva Zarema
Teamverantwoordelijke De Steiger / Wonen en leven
teamverantwoordelijkedesteiger@sitemariahuis.be
Kloosterstraat 6, 9890 Gavere
09 389 20 36
De infobrochure kan je hier alvast even doornemen.
Teamverantwoordelijke De Steiger / Wonen en leven
teamverantwoordelijkedesteiger@sitemariahuis.be
Kloosterstraat 6, 9890 Gavere
09 389 20 36
De infobrochure kan je hier alvast even doornemen.
[/ezcol_1half_end]